Wednesday, January 30, 2013

sudah ketentuanNya...(part 1)


Al-Fatihah untuk arwah ibu ku, Normah binti Snek yang telah pergi menghadap Ilahi pada 16 Jan 2013 (rabu) jam 4.10 pm di Hospital Melaka. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kronologi :

16/12/2012 (Ahad) : 
5 am , aku dapat panggilan drpd abah. Time tu aku sedang bercuti di Langkawi.
Abah call cakap diorg accident, xder kereta yg lalu utk mnta bantuan. So abah mntk aku dtg ke highway ayer keroh utk tolong diorg keluar dari kereta..
Pada masa sama, Nadzir (adik bongsu) dh keluar kereta dlm keadaan sakit dada , dgn berbekalkan lampu roadblock milik abah , die menunggu kedatangan kereta utk mnta pertolongan. Die berdiri2 betul di line 3 highway sebb kereta stuck di line 3 highway dlm arah bertentangan. Abah x dpt berbuat apa2 sebb pintu depan dua2 stuck dan kepala mak terbaring di riba abah.
Terdengar jugak kt telinga rintihan mak mengerang kesakitan di selangi dgn Ya Allah..berulang2 kali. Abah kate kaki mak trsepit...dan time tu jugak aku terus mengalirkan air mata....
Kenapalah aku berada di Langkawi time ni...hati meronta2 nk tolong diorg...
5 minit aku bercskap2 dgn abah, terdengo sura lelaki..alhamdulillah finally ade jugak kereta yg berhenti. Terus abah letak telefon sebb dh ade org dtg tolong..
"Encik..tolong cik...kaki sy sakit..." rintih mak..tu ayat yg terakhir aku dengo sblm abah letak telefon.

Lepas tu aku terus call adik2 aku, inform diorg. Kul 7 adik call ckp diorg otw ke hospital melaka dgn pakcik aku dr kl. 


enjin rosak

stereng bengkok ke belakang & gearbox pecah..kitorg agak ni adalah punca hentakan di tengkuk dan badan mak

sisi kiri kereta - hentaman divider

pintu blkg kereta (sebelah kiri) bengkok ke dalam..syukur nadzir yg tgh tido di belakang x mengalami hentakan kt kepala

hadapan kereta

Selepas berejam dirawat di unit kecemasan, tghari baru mak dimasukkan ke wad..ok wad..bukan icu?? agak kecewa sebb sepatutnye mak aku terus dimasukkan ke icu..kritikal..tp atas alasan ade pesakit lain yg lebih memerlukan rawatan di icu, katil penuh..so mak aku dimasukkan ke wad pediatrik..



to be continued...

No comments:

Post a Comment