Wednesday, January 2, 2013

di saat itu...

Kalo aku ingat balik time dialog2 kt bawah ni berlaku.. ............

Mak : Pais (adik aku), tolong jentik kaki mak...mak x rase la kaki mak..

Pais : .....

Mak : Uya, mak nk pegi haji. Duit mak dh cukup..mak dh kumpul2..dh cukup...
Aku : Ye lah mak...nnti mak dapat pegi..jgn risau la..

Mak : Uya, ambik kan jap wallet mak..
Aku : Mak nk watpe dgn wallet tu? *bagi wallet kt mak*
Mak : Uya, kt sini ade buku2 bank mak...nnti uya kuarkan eh..
Aku : ala..nk buat ape kuarkan..duit mak tu simpan je la..
Mak : bagi adik2..nnti uya uruskan la...
Aku : Ala...uya x suke la uruskan bab2 duit ni. serabut... ala..mak uruskan la..mak kn dh bese uruskan...
*sumpah aku xder niat nk pentingkn diri sendiri...tujuan aku sebenarnye nk bg semangat kt mak biar die rase die masih lagi penting dlm hidup kitorg...
Mak : Tak boleh..kene uya gak uruskan...
Aku : Xper..mak x payah pikir la...nnti uya tolong uruskan..jgn risau la..x payah la nk kuarkan duit2 ni semua...

Mak : *sesak nafas*
Aku : Mak sedut gas ni mak...ikut uya..tarik nafasss...lepasss..boleh mak..
Mak : *stil susah nk bernafas* Susah nk nafasss...rase mcm nk .....
Aku : Ape mk ckp ni...mak boleh nafas..gune oksigen ni...boleh..boleh...

Mak : uya, nnti bacakan selawat syifa' ye..
Aku : yer..uya baca..
MAk : Pais, baca fatihah sama2 dgn mak...
Pais : yer..*baca fatihah*

Once time, mak menggigil2...
Aku : mak sejuk ke?
Mak : *geleng kepala*
Aku : Mak sakit ye..?
Mak : *angguk kepale* Uya..usapkan tgn mak...sakit nye ya Allah...
Aku : ........ *usap2 tgn mak*
AKu : Mak..uya sapu dgn air yaassin yer..
Mak : *angguk kepala

3 comments: