Sunday, July 29, 2012

menu idaman sayee..ngeeee...

Haaaa.....ingat x menu idaman aku dlm entry kt bawah ni ... --> Ayam Ungkep..nyummmyyy!!!



Well..hajat aku dh tercapai. Tadi ptg dengan semangatnye aku dh masak sendiri menu tu. Punye la x tau mane nk cari ayam yg bukan dibeli dgn kilo...aku kalo boleh nk cari ayam yg dlm polisterin je sebb aku sorg je yg makan pun..so x membazir..





Ayam Ungkep?? ape tu?? Actually ni masakan jawa la..  die mcm rendang cket.... Dan menu ni merupakan menu wajib family aku di pagi raye. Tapi x semestinye utk raye. Kekadang masak utk kenduri or meraikan sedara-mare dtg ke rumah pun ok gak. 




So...dengan resepi yg dicari di internet and digabungkn cket2 style masak mak aku..jadi laaaa...tadaaaaaa..



Ayam Ungkep
*style berkuah cket..senang nk makan ngn nasi*
And yg ni lbh kurg stlyle lauk berbuka semalam..tp tukar dari tempe ke kentang . hehehe

kentang n ikan bilis tumis


2 comments:

  1. amboi kemain pandai uya masak skang.. nnt masakkan utk aku ya

    ReplyDelete
  2. mane pndi sgt k nana oi...yg simple2 bole la..
    kalo nk sile retikan diri anda utk turun ke bangi yer..kihkhihkihkhikhi

    ReplyDelete