Sunday, July 29, 2012

buka puasa

Finally setelah seminggu berpuasa, ramadhan ke-8 barulah aku berkesempatan utk masak sendiri juadah berbuka pose. hehehe..*nasib i x kawen lg..kalo x en hubby mkn lauk bazar je la..huahuahua* 

Mmg pun..sblm ni menu aku berbuka pose , kalo x nasi ayam rempah, nasi kukus. Pusing2 tu je la juadah berbuka aku. Tmpt feveret aku dh tentulah bazar seksyen 16 tuh ar..

So ari mgu semalam, duk rumah seharian. So boring tauu! Nk kuar malas. Kul 530 tuh decide siap2 masak. 


Kul 645 dh siap. Masak main campak2 je..almaklum la..duk umah sorang. So ikut rase aku je la..


Masak nasi..and lauk2 bese je. Pic amik terus dari kuali n periuk je. kihkhihkhhi...Sebb siap masak agak awal gak..so xder nye nk terus transfer kt mangkuk. Sebb nnti dh betul2 nk buke nk panaskan balik. Baru masuk kt mangkuk.


aku pn x tau name lauk ni..tempe + ikan bilis tumis ngn bawang n cili.

Sambal sotong..
*jgn ingat aku x mkn pedas, aku x leh masak sambal..sesekali nk merasa gak kn hehehe*

pencuci mulut: jelly + coklat


Lepas ni nk masak ape plak ye. Menu idaman Ayam masak ugkep...mmmmmm




No comments:

Post a Comment