Thursday, January 19, 2012

bace lompat2 punye pasal...(Part 2)

ok..sambungan dari entry part 1..*hehehe..gigih menaip nih..*



masih 17/1/2012 - selasa


Sambungan cerita versi k szra : 
 


Dan finally.....................................

k hsnah : sape yg sakit sebenarnye?

Bile k hsnah tnye soalan tuh, aku punye gelakkkkkkkk...

Time nih k hsnah dh sedar yg selama nih die salah paham..
sebenarnye bukn dina yg sakit..tp ibu dina yg sakittt...


Cerita versi k Hsnah 
Masa : ptg

Aku perasan aku salah paham bile aku nmpk si szra tergelak2..aku pn tergelakk sama..
Aku tgk si szra gelak dh cangkung2 pegang perut terkekek-kekek..pastu die bangun jap..tp pastu die cangkung balik. .hahahahahahaha..

Aku plak tongkatkn tgn aku ats meja (dpn tangga tuh ade 1 meja tinggi  utk hiasan2)..ikut szra gelak..terkekek2..

Punye la kuat kitorg gelak smpi  kak Jue yg jaga kaunter kuar kaunter pi tmpt kitorg:

K jue : Kenape nih??..nape..nape?

Malangnye xder sorg pn yg mampu menjawab soalan k jue tuh..masing hanya mampu gelak n geleng2 kepale...lame jugak la kitorg gelak..sampai terkeluar air mata...


Cerita versi aku :
Masa : 8.30  malam (kt opis)


Time nih dalam kul 830mlm  kot..yg stil stay kt opis - aku, k hsnah ngn tlib. 
Aku cm bese tgh diskus coding ngn tlib ..tetibe k hsnah dtg kt tmpt kitorg...
K hsnah : Eh korang..aku nk update 1 citer lg pasal dina nih...szra x tau lagi nih...aku lupe nk bg tau die ptg td..

Aku : Lar...ade lg ke? hikhikhihkhik...

K hsnah : meh sini..ko tgk kt papan kehadiran tuh.tgk kt name dina. *papan kehadiran = whitebod yg paparkn kedatanagn staf setiap hari*

Ape lg..tergelak aku ngn tlib tgk papan kehadiran tuh..tau x pae yg k hsnah buat?
Die pi letak status 'cuti sakit (mc)' kt tmpt kedatangan dina. Padahal dina tuh cume cuti rehat je sebb jaga mak die kt spital..

Alasan k hsnah :
"aku x smpi hati tgk kedatngan  kt name dina nih kene bulat merah sebb x update kedatangan kt whitebod. So aku pk kesian la..dh la dina nih sakit jantung..sian die..aku pn tolong la updatekn status kedatangan dina nih... " *silap paham yg parahhhh!!!*

K hsnah kate lagi..die x sabo nk update citer nih kt k szra..x sabo nk tgu besok pagi..nk jmpe k szra..update cerita..adoii aiiii...



 
18/1/2012 - Rabu

Aku smpi opis. Tgk2 si k hsnah ngn k szra dh berkumpul kt meja si dina. Mmg konpem bercerita pasal kejadian semalam..pastu dengo masing2 duk gelak...

Tak lame lepas tuh k szra lalu dpn partition aku...


Cerita versi k szra:
Masa : 9.30  pagi (kt opis)

Aku lalu dpn partition si uya..tetibe dengo die panggil aku..aku pn pi la tmpt die..

Uya : k hasnah dh citer kt akak tak pasal papan kehadiran dina?
K szra : haah..td mlm die citer kt aku..heheh (td mlm = selasa  malam rabu)
Uya : ha?? td mlm ? die ckp nk bg tau kt k szra pagi nih...
K szra : tak pn..td malam die msg aku tnye aku tgh buat ape..aku pn pelik apsal la dh kul 1030 mlm die msg aku tnye tgh buat ape? kot2 ade sistem urgent ke ape ke..Pastu aku jawab la tgh tgk tv..pastu die call aku...

K hsnah : eh..aku lupe nk update kt ko 1 citer nih..

so..k hsnah pn aupdate la cite pasal die update sts kehadiran dina kt jadual papan kehadiran tuh..

dah bersambung gelak aku ngn k hsnah..nk tido pn aku stil tergelak2 lagi..hehehehhe 

Ok..ingatkn dh tamatttt...
Tp ade lagiiiiiii...................

Cerita versi aku :
Masa : 11  malam (kedai makan)

Kitorg baru balik opisss...bese la lapar..so pakat pi makan sesame kt kedai seksyen 1 bngi.

Yan : Tadi aku boleh terserempak ngn k hsnah kt surau..kitorg citer pasal lmbt solat..yelah..kitorg solat zuhur dh ddekat pukul 4 td...heheheh

aku : hehehehe..ko ckp pasal k hsnah, teringat plak aku citer pasal k hsnah, k szra ngn dina....tadi kan....(sebenarnye aku nk citer pasal kedian salah paham emel kelab tuh la..)

tetibe si yan nih pi potong  cakap aku...

yan : ha..cakap pasal dina..die sakit jantung kn? *sambil buat muka serius gilerr*

aku : errkkkkkkk?????  *terkedu sat*

Yan : nape? aku salah ke?

aku : ha..mak die la yg sakit....naseb baik ko sedar diri...kalo tak dgn ko sekali jd citer mcm k hsnah..nih yg aku nk update citer k k hsnah sok pagi nih..hehehehehehe

yan : yeke?? aku x pasan la ade perkataan 'ibu' tuh..adoi aiiii...hahahahaha


aku : yan..aku baru nk berehat gelak2...ko dh buat lawak balik....hahahahahahah..x sabo aku nk update citer nih kt k hsnah..


Ok..tamat di sini...tp x abis lagi..

19/1/2012 - Khamis


hari nih ingatkn dh close case pasal silap paham tu..tp hampesss. Ade lagi ok.....


Cerita versi aku lagi :
Masa : 8.30 pg (opis)

smpi2 opis je..aku cari k hsnah..aku pn pi la kt meja die..
aku : k hsnah..nk tau tak... (aku pn citer la pasal kes yan salah paham emel kelab tuh) ..terus k hsnah gelak2..

pastu bile dina ngn k szra smpi, die pi bercerita ngn diorg plak..so case continue....hehehehehehee 

 Dalam beberapa jam lepas tu :
 
Aku terdengo2 si k hsnah bercerita balik ngn k szra pasal kes silap paham emel kelab tuh...tp x sure die cite kt sape..

Aku : lar...abis lg ke citer pasal silap paham emel sakit jantung tu ke?? hikhikhik...

tiba-tiba k ckin tanye aku :

K ckin : Ha...uya, aku sebenarnye dh lame nk tnye..tp x tertanya-tanya. Dina tuh sakit jantung ke?
Aku : laaaarrrrrrrr.....k ckin pn salah paham gak ke? tlibbbbbb!!! k ckin pn salah paham gak..hahahahahhaaha
Tlib : hahahhaha..emel ko la tuh uya..
 Pastu aku pn panggil dina bg tau yg k ckin pn silap paham..

Dh masing2 berkumpul  kt partiton aku plak..dd, dina, k szra ngn k ckin.
dengo citer k ckin plak..

k ckin kate : aku sebenarnye mmg x pasan langsung perkataan 'ibu' tuh...nk tnye uya ngn dd mmg tak tertanye2..aku pn pelik apsal korg xder kecoh2 nk melawat dina..heheheheh..rupenye yg sakit tuh mak dina ..hehehehhee

pastu dd pn kate : ye la..kite pn buat bodo je tgk emel tuh..xder ape2 perasaan..

alkisahnye dina kate..huda pn silap paham..

Ok...TAMATTTTTTTTTT.....................


hehehe..tapi masing2 puncanye dari emel yg aku anto tuh la..

"utk makluman, ibu  kepada Cik Dina(Unit Sistem) telah dimasukkan ke Spital Serdng pada 15/01/2012 (Ahad) kerana suspect jantung.

Oleh itu, sama-samalah kita mendoakan agar ibu beliau cepat sembuh."
Tak sangke plak boleh jd kecoh smpi cmnih sekali...selama nih kalo aku anto emel ape2 berita pasal staf or family staf,..xder bold perkataan 'ibu' or 'ayah' or whatever yg berkaitan famili..bese diorg perasan je..
tp kali nih..mmg nmpk sgt word 'ibu' tuh mcm terhidden..heheheheh


ptg td..terdengo k hsnah ckp kt dina :

"Dina..ko kene reply emel tuh bg tau citer sebenarnye..bkn ko yg sakit..mak ko yg sakit.."
kitorg dengo gelak2 je..hehehehe
 

 Sekian, tamat lah sudah citer ini.yg makan mase selama 3 hari....wassalam

No comments:

Post a Comment