Thursday, January 19, 2012

bace lompat2 punye pasal...(PART 1)

 Alkisahnye kt opis aku nih, kalo ade sesape staf or family staf yg sakit atau dilanda musibah, ajk kebajikan opis akan emel kt semua staf utk maklumkn berita tuh..setiap bahagian ade ajk kebajikan memasing..





17/1/2012 (selasa) 


Cerita Versi Aku :
Masa : pagi
  

K szra bg tau aku yg mak si dina masuk spital suspect sakit jantung. So k szra tnye aku (sebb aku ajk kebajikan..:p), maklumat ape yg nk masuk kt emel nnti. Aku pn cakap la - maklumat spital mane, bile masuknye, sakit ape...
Pastu k szra pn msg la si dina nih utk tnye maklumat lanjut..


Yg si dina reply kt kszra, so kszra pn tunjuk msg nye kt aku..mmg pjg gak la mesejnye tuh..yg aku ingat dina bg tau ade kene masuk kamera ngn nk kuar wad . (x ingat die ade sebut perkataan emak atau pn tak). Tapi sebb k szra dh bg tau yg mak dina sakit, so aku paham la maksud msg dina tuh..hehehehe


So, dlm kul 10pagi, aku pn emel la kt semua staf opis :-


"utk makluman, ibu  kepada Cik Dina(Unit Sistem) telah dimasukkan ke Spital Serdng pada 15/01/2012 (Ahad) kerana suspect jantung.
Oleh itu, sama-samalah kita mendoakan agar ibu beliau cepat sembuh."
Ok ---> finish. Tamat cerita.

Cerita Versi Ynti(jiran depan partition K Hsnah)  :
masa : pagi
(anggap ynti yg bercerita plak ye readers..heheheheh)
 
Aku tgh khusyuk wat keje. Tetibe dengo sore k hsnah kt blkg cakap sorg2...
K hsnh : eh...dina sakit jantung..kesiannyeee...
Ynti (bisik dlm hati jeww) : xper..die (k hsnah) x bace abis lagi tuh...
K hsnah : Eh..apsal sume xder perasaan eh bace emel nih? *terus k hsnah pi tmpt k szra*
Ynti (dlm hati jeww) : eh..die x pasan lagi ke? oo..xper la..die pi tmpt k szra, nnti k szra explain la tuh..

so..aku anggap k szra la yg akn bg tau k hsnah sape yg sakit sebenarnye kn..aku x yah la bg tau k hsnah..

Ok ---> finish. Tamat cerita. 
Cerita Versi Aku :
Masa : petang (dlm kul 4++ cmtu..)
  
Aku tgh diskus coding sistem kt tmpt partition tlib. Tetibe k szra dtg kt tmpt kitorg sambil pegang tisu lap air mate die.
Aku : Nape ngn akak nih ?..nangis?
K szra : Len kali ko anto emel kelab tuh, tolong lah bold kn skali perkataan "ibu" tuh..
Aku : Nape? Ade yg salah bace ke?
K szra : Haah..K hsnah la..die ingat dina yg sakit...
Aku & tlib : *gelak sakan* lorrrr.....
K szra : Ko tau..punye la dari pg td aku borak ngn die pasal mak si dina..rupenye die paham si dina yg sakit. (sebb diorg gunekn bahasa "dia" jek..x sebut name..
K szra maksud kan - "Dia" = mak dina 
K hsnh maksudkn - "Dia" = dina
Tak ke salah paham mcm tuh???? )
Aku : hahahaha..dh tu bile die tau sbenarnye mak si dina yg sakit?
k szra : Nih..die br je tau..time kitorg balik sembahyang zuhur td..(k hsnah ngn k szra solat zuhur kul 4)

Lorrrr..aku dengo k szra citer mmg terus gelak la kan...punye dari pg td emel tuh..smpi petang die salah paham...adussss!!!!

Tetibe dengo si Fid mencelah "K hsnah nih , kalo bace coding boleh plak die tgk line by line. Tp bace emel boleh plak melompat-lompat"

hahahahahaha........

Ok...nk tau citer k szra plak..kt bwh nih....

Cerita Versi K szra :
Masa : pagi
(mungkin aku ringkaskan seringkas mungkin..sebb citer k szra nih pjg sebenarnye...

Pagi tu si K hsnah nih tetibe dtg tmpt aku...cakap pasal emel kelab yg uya antar kt semua staff ..
Aku pn tunjuk la msg si Dina kt K hsnah ..aku pn tgh bz time tuh..
Tapi aku pasan..muke die berkerut..
K hsnah pn cm bese la..meluahkan perasaan simpatinye pd si dina..
Aku pn ckp dlm hati : eh..simpatinye k hasnah...
Rupe2nye at the same time k hsnah pn ckp dlm hati : si szra nih buat bodoh je anak buah die sakit..xder nk melawat ke ape ke..sian dina, buat sistem sp*u sampai sakit jantung..

Pastu ade la lagi kitorg berborak2 pasal dina..tp stil k hsnah salah paham jugak..aku pn x pasan die salah paham...

Masa : ptg (dlm kul 4 cmtu..)
Aku ngn K hsnah baru lepas solat zuhur. Si k hasnah nih x abis2 lg tnye aku pasal si dina ...
K hsnah : Mcmane 'die' pegi spital? *die yg dimaksudkn k hsnah = dina*
K szra : eh..'die' la yg pegi spital...mmg bese pn kalo ade ape2  'die' yg ulang alik pegi spital...*die yg dimaksudkn k szra= dina..tp maksud k szra time nih = dina yg anto mak die pi spital...*
 K hsnah : siannye..nape tak naik ambulans? die pegi sorg2?..
K szra: lahhh...die la yg anto pegi spital..nk watper gune ambulans..terus je la anto...*time nih muke masing2 dh berkerut2...*

Time nih aku ngn k hsnah dh tercegat depan tangga opis..tgk muke masing2 tgh berkerut2..aku tgk die, die tgk aku...

K szra : ibu....*k szra nk ckp sebenarnye ibu dina yg sakit*
tp malangnye k hsnah x paham2 lagi..die pn pegi tgk kt tangga...

K hsnah (dlm hati jeww) : ibu?  mane ibu nye? xder pn? *ibu yg dimaksudkn k hsnah = cleaner. Kt opis kitorg ade panggil sorg makcik cleaner tuh ibu*
K szra (dlm hati jeww) : nape k hasnah nih? aku ckp 'ibu' , die pi tgk tangga plak...

Lagi la berkerut muka aku ngn k hsnah nye....
*continue versi k hsnah - entry PART 2*

No comments:

Post a Comment