Saturday, January 1, 2011

home sweet home

Aku telah melepaskan diri dari kerja2 di opis from 23-28 dec 2010. Saje nk cuti lama2 sebb cuti tahunan byk lagi. Then nk release tensen...asik terperap kt opis. So nk melepaskn diri dr kawan2 opis. Uhuhuhuhu....*kgkwn..jgn marah yer*

Dan di kesempatan cuti ni gak, aku melawat rumah yg telah direnovate di kampung aku. 

Rumah di renovate dengan pulus hasil titik peluh abah, mak dan .... of kos aku sendiri...Ikat loan 15 thn oo.
Tuh pasal sejak 2 menjak nih aku agak berkira2 cket  tang belanja bulanan aku...sebb mmg lari abis. Memula mcm x biasa tapi lama2 org kate..alah bisa tegal biasa..*eh..betul ke..tibai je la...* Dan aku pn hepi sebb dpt tolong parent aku buat rumah sendiri. Plan aku in da future..lepas setle loan utk rumah nih..baru aku wat loan rumah utk diri aku sendiri..hehehee..rumah kt kg tuh biar je la parent duduk utk abiskan ari2 tua diorg..


Ok...citer balik pasal lawatan ke rumah yg sedang di renovate itu..Aku terkagum jugak la..mcm x sangka. Dlm hati aku ckp "oo..ni ke rumah yg bakal family aku duduk?..cantekk..cantek..hehehehe". Aku puas hati. Walaupn x sebesar banglo mewah dan seindah istana, tapi cukup untuk menjadikan syurga utk kitorg 1 family...cewahhh!!


Info rumah - hasil perbincangan abah, mak, aku ngn adik2 aku..rumah nih perlu ada 5 bilik, 1 stor utk simpan2 barang, laman park kereta , hall utk rewang kenduri (ni kt blkg rumah) dan pagar serta gate. Tapi pagar ngn gate tuh pospone dulu sebb  kos agak mahal. Tunggu fasa 2. Pastu nk atap genting sebb x panas sgt...


Ni laluan dari hall ke dapur. Sebelah kiri ngn kanan tuh actually bilik.

Mak tgh discuss ngn bakal jiran kitorg.
Yg blkg tuh main room..aku suke design main room tuh..lawa..lawa..hiks :p

Pintu masuk ke bilik ke-2..bilik aku la kot...

Pic keseluruhan rumah kitorg dari depan...

Nih pintu masuk dari tepi rumah..
Tak sabo nk tunggu rumah nih siap..Rumah nih siap..bole la aku pk pasal ...erm...pasal...

 :

:

:

:

:

:

:

:

:

:

pasal ape lagi....pasal wedding la..~lalalalallalala...........~
*Ooppss..ade yg nk jd calon ke?..kihkihkhihih*

No comments:

Post a Comment