Thursday, December 30, 2010

Congrats Harimau Malaya!!!

Aku mengambil kesempatan kt blog aku nih utk ucapkn congrats pada Team Harimau Malaya Malaysia sebb berjaya menjuarai Suzuki Cup 2010..Cayalah!!!

Dan Pujian pada Keeper msia iaitu Khairul Fahmi yg sgt confident dan cekap menjaga gawang malaysia. Fahmi berjaya menunjukkan yg isu laser bukan nye isu besar sebb beliau tidak langsung tertekan dengan pancaran laser malah lebih fokus pada perlawanan. Keep it up fahmi !!! Yerla peduli ape ngn laser2 nih kan...better jaga gawang. Jimat masa tambahan..huhuhuhu. 
Oo...lupe plak..congrats to Fahmy again sebb berjaya menggagalkan sepakan penalti..huhuuh..nk gugur jantung aku time Indonesia dapat sepakan penalti...tapi lega sebb fahmi dapat mengagak pergerakan bola dengan tepat. Fuhh...



Fahmi yg konfiden.:)


Safee..OMG!! u are really do ur best to make a goal...Sape sangka..dengan serangan counter attack..Safee berjaya melepaskan diri dari pertahanan Indonesia dan menumpaskan Markus ...Sgt pantas. dan congrats to Safee sebb dpt Top Scorer's Award. wow..
safee - Best attacker n Top Scorrer

Shahrul..u r good planner. Aku rasa shahrul merupakan tunjang utama dgn aturan pergerakan bola yg kemas. Pada pendapat aku la..team msia mungkin sedikit pincang jika shahrul tiada. 

Shahrul - Excellent planner 

Kuna (player faveret naza..hehehee )..ashari..amirulhadi...dan semua player msia...korg dh mampu menggerunkan rantau asia dengan persembahan yg semakin matang..keep it up!!

Kuna - Pemain sayap yg bersungguh2
 Amirulhadi - attacker yg berpotensi

 ashari - attacker berpotensi gak...


Serangan Counter-attack...mungkin merupakan strategi yg digunakan oleh coach Rajagobal. Sebb Indonesia menurunkan pertahanan sehingga 6 org (kalo x silap aku la..) untuk menjaga gawang. Pada pandangan aku diorg byk block pergerakan dari safee dan Shahrul yg sedikit sebanyak mengganggu pencarian gol dari team msia. So hanya serangan counter-attack je la membantu diorg utk pencarian goal.

Cume aku agak terkilan cket sebb pemain terbaik diberikan kepada captain Indonesia. Aku jangka kn Anugerah tuh diberi pd Khairul Fahmi or Shahrul yg menunjukkan prestasi cemerlang sepjg perlawanan suzuki cup.


Secara keseluruhannya..walaupn penguasaan bola byk dikuasai Indonesia especially di separuh masa pertama, tetapi msia mampu bertahan dan seterusnya menjuarai Suzuki Cup 2010. 


skuad harimau malaya...


Tetibe....ade org yg tgh bersemangat... khikhihkhi..
 
lengkap color team harimau malaya...oyeah!!

No comments:

Post a Comment