Saturday, October 9, 2010

kenangan di testimonial ku..


Korg ingat lg tak mase zaman2 kegemilangan frenster?? ingat tak?? One time tuh aku tetibe rase nk buka akaun frenster. Aku ade la setahun lebih aku x bukak. Almaklumla..sejak FB start glamer nih, mostly frens aku kt frenster dh x layan dh. Diorg dh start masuk FB. Aku je yg terhegeh2 cm malas je nk bukak FB. Tp last2 tgk dulu diorg main tanam2 pokok kt fb, aku pn start layan FB. Oh...tp aku masuk fb bukn sebb nk main tanam2 pokok tu eh..x men ar gamne2 tuh. X klasss..wah(*jgn mare kawan2 yg suke main game tu eh*). Aku main layanz game Mafia ok!! huhuhuu...

Ok..balik citer pasal frenster nih. Memandangkn dh lame x bukak, aku pn tgk2 la wall kt frenter aku..ooo..frenster skang sudah ade wall ok! Cm diorg pn dh ke arah fb. Pastu aku klik testi yg frens bg kt aku..hahahahha...nk tergelak aku. Mostly testi ni di beri oleh frens aku time study diploma ngn degree dulu...

Bawah nih antara testi2 yg menarik perhatian aku...layanzzz....

IRA -
A'kum.. my project manager... dia ni
satu group system dgn aku dr part 4
sampai part 5, best satu group dgn dia
ni,bebelan dia umpama seorang ibu yg
marahkan anaknya, satu hari tak dengo
die membebel rindu tau..uya kita akan
same2 berusaha perbaiki system kite,
kite bertiga pasti boleh..ko jgnla nangis
lagi eh nanti aku pun nangis same..aku,
ko dan rossie mesti boleh...lepas ni kita
mesti rindu saat2 kita same2 xtido,
ketawa dan menjeritkan...

komen aku : Bebelan aku nih cm mak2 org kah?? hahahaha..actually aku mmg seorg yg suke bercakap (atau lg tepat menjerit kah? hehe..)sebenarnye..tp pd certain2 org yg sgt rapat ngn aku..contoh cm ira n rossie nih..diorg mmg regu yg best..kenangn wat projek sistem pd last sem diploma sgt menghiburkan walaupn perit..huhuhuhu

NIEZA - 
ceh ashen konon.name uya nak
ashen.bole blah.glamer ar
kononnyer.wei uya..dak nie harap jer
tinggi tapi perangai ngalahkan dah umo
4 taun.cam bebudak.but beware of uya
sebab biler die cobit peh bebulan2 baru
baik.jage2 saper yang dah kene tau
ar.aku ar tue.dak nie pandai gak.dekan
sem lepas.xcam aku.mesti aku rindu kat
ko uya.nanti saper nak cubit aku lagi
sem depan.waarrrgggghhh...(gimik aku
meraung).k ar gud luck 4 ur final.harap
dapan dekan lagi.chow.

komen aku :  huwaa!!!! nape ko ckp aku cm bdk kecik niza..majuk..majuk..(eh..mmg betul la aku cm budak kecik ek) heheheh...Bab cubit2 nih bese la..aku kn pantang kalo org dengki aku (walaupn aku pn sebenarnye suke dengki org..hiks)..kan dh kene cubit..walaupn muke aku nih cm senang dibuli..tp beware of uya..yeah!!

KYNT - 
uya...aku
merinduimu..tingtong.....kahkahkahkah...
bdk ashen ni name dia uya
sbnrnyer...tapi sbb dia eksen lebih..2 yg
name jd ashen 2...kahkahkah..dia ni
ternak biawak..aku dok sebilik ngan dia
ni..dh biasa dh usap2 kepale
biawak..korg jgn xcaye..kalo korg nk
baju sejuk dr kulit biawak bleh la order
kt uya..biase..bisness..uya..blanje aku
mkan..aku dh promote kn baju kulit
biawak ko ni...pepehal pn uya mmg
best mcm bdk yg name ekin 2..korg
knal ekin?..anak sapelah 2...baik beno
bdknyer...jgn mare uya...

komen aku : B.I.A.W.A.K..hahahahah..oo welll..long time aku x dengo that word..last aku dengo zaman study diploma dulu..huhuu..Smpi la mase majlis buke pose hari tuh (ala2 reunion geng study)..br aku dengo balik word BIAWAK..haih..i really miss dad word..Nk tau ape maksud BIAWAK tuh? oo..itu rahsia geng kami..hanya kami yg pahamm..i cannot tell u ols..huhuhuhu

GEE : 
ashen's.....susah la nk sebut..uya dh
la..ker ko nk aku panggil siti nor
safura..uya..ko nyer praktikal camner?
dh wat system ker lom..aku xwat aper2
lg...asyik main internet je..esok sampai
jumaat aku keje half day...best
giler..uyaaaaa....lama aku tak buli
ko..rindu nk buli ko..hehe..nnt jumpa aku
buli ko eh..hehe..

komen aku : kalo nk tau..gee nih selalu buli aku tau..bukn buli pukul2 pn, tp buli part cakap2..kalo borak2 ngn die..ade je ayat2 yg kenekn org..aku selalu kalah cakap ngn die..hahaha..tp tuh dulu..berkat ajaran ko gee, aku skang pn pndi kenekn org..hahahah..thanks sifu gee..:)

IRA - 
ashen...i miss u..uya ko pekabo skang
ni..rindulah kat biawak ko, kat sini takde
sape dpt tandingi biawak ko..gudluck
utk praktikal..kem salam kat biawak2
ko dan juga ima..

Komen aku : againn..BIAWAK..hahahahah!!

FAZZY : 
Pergh......... Bengangkan UYA!!
wah3,sedap je ko kenekan aku eh!
lame x dgr cte n jumpe ko kan! mesti ko
bahagia dgn kemajuan penternakan
biawak ko tu! hahaha
burpppkkkk......B.I.A.W.A.K!
haha,amacam,best x? "Uya",
dikalangan member ktorg die la dak
paling tinggi, kalo jln mengalahkn model
wa cakap luuuu.. kalo lalu tgh
padangkn,siap ade org ngorat
lg. "wei2,dak BAJU PURPLE!"
Itula penangan gaya jln uya,pasti
tergoda setiap yang memandangnye..
kan uya??? ktorg sendiri pn kadang2
terkagum dgn gayanye! nasib baik
ktorang kuat iman tau! ha,yang paling
ktorg kagumkn,ble die ckp,pergh! mcm
monorail lajunye! tottettottet x berenti...
agaknyekn,kecik2die mesti suke mkn
XXXXXX ayam! lg satu,die ni suke sgt
basuh kain.kalo korg tgk die 2kali
imbas da cam mesin basuh kain.... siap
ade cop sirim lg! Uya,ko jgn bdekah
lbh2,kang kecoh satu opis,aku kenal
sgt ngn ko tau! Camanepn, UYA best!!!
Die x kisah nye kalo org buat die n gud
luck>>>

Komen aku : cmne nk ckp..mmg yg fazi ckp semua tuh betull. hehee..oo..part kene ngurat tuh..mesti korg ingat lg kn..almaklum la..tiap2 ari balik kelas suke lalu kt padang rugby...purplr mmg antara faveret color aku..
 Kt kolej dulu mane la ade mesin basuh..mesti la basuh baju pakai tgn..aku kn malas nk kumpul baju, mesti la setiap akli mndi aku basuh baju..x kose aku simpan baju kotor byk2..lepas keje nih je..aku rajin kumpul baju..maklum la dh ade mesin basuh..
Gelak?? HAHAHAHAHAH...aku lah org paling kuat gelak..suara 1 dewan leh dengo..hehehee

IRA - 
hai uya.rindulah kat ko..sorilah sbb
aku lupa nak bgtau ko kitorg wat
system.kitorg decide ni pun last
minute...rilex uya aku tau ko bleh
buat..ko kan ex-project manager
aku...uya aku baru baca testi ko yg
fazi kasi tu..oo ko penah kene
ngurat kat pdg ragbi dulu eh..ko
xbgtau aku pun eh...mesti kene
ngurat masa ko pakai baju kurung
purple ko yg ko pakai masa ari
anugerah cemerlang dulu
kan...pekabo biawak2 peliharaan
ko..rindu pulak dgn biawak ko..esk
ko nak turun jb eh..insyaALLAH
kalau bleh aku ikut bebudak ni skali
g larkin..rindu jugak nak dengo ko
ckp mcm monorail....anyway
uya...GOOD LUCK!! DON'T GIVE
UP!! YOU CAN DO IT!!! I LOVE YOU
MY FRIEND!!!

Komen aku : ish,.ish..x abis lg ke part ngurat2 n biawak2 nih..

ROSSIE - 
uyaaa.....

i misss you soooo muchhh
muchhh!!

Komen aku : aku dh tau nape rosie rindu aku time nih..sebb die rindu nk dengo aku jerit2 ngn bebel2 kt die..nih semua penangan time wat projek sistem la nih..nmpk sgt aku projek manager yg berdedikasi kn? kn?? hahahahah...:p

NIEZA - 
allop uya.cam ner prac ko ngn
bestfriend?ok?hehe.act uya nie ok
jerk.walaupun die slalu cubit aku
tapi aku tetap sayang kat die kan
uya.walaupin cubitan kau
ngalahkan aku jatuh beskal,aku
tetap redha menerimenyer.uya
mmg pandai sejak jadik geng
3sekawan ngn ekin n gee.suker
bebel.bak kater fazi cakap
ngalahkan putra lrt lajunyer.lagi laju
dr tue.sepatah haram xpaham.plg
tgi dkalangan kiteorang.aku suker
kenekan uya.act aku xkck ati pn
ngan ko.tapi ngn syarat.promote
aku lebih ckt dlm testi nnt
k.hehe.miss korang so
much.boring kat cni.xder saper aku
nak kenekan.jgn luper dtg maser
kristal nnt tau.akt setia menanti
kedatangan korang sumer.bye...

Komen aku : haih nieza ..nieza..masih terkesan lg kah cubitan aku kt ko nih? heheheh..

ANA - 
warkhkakakkaakkaaaa.............
uya aku nk testi ko nih....
uya sengal biawak...tu la nme yg aku bg die
psl?????
die ni slalu blurrrr...pastu blurrr die tu slalu wat aku dgn gee gelak sampai nk tegolek2
sape nk kwn dgn uya...meh la sni.aku knenkan..
die ni tgi diri mean bdknye tgi+kerek cket.ble dah kerek nk tguling2 aku dgn gee.xtahannnnnnn
kulit die cerah cam telo pindang yg plg cerah+sedap tuh...
xkdekut,baik ati,teringin nk tgk wayang,snang nk tido dll...
oh.lg satu..suke nangis.kne mrh cket nangis(gee ckp)
okey uya.mtk maap ek.jgn mare2..

Komen aku : Ana..antara frens rapat aku time degree..kalo pi kelas selalu 3 org - aku, gee, ana. dan antara diorg, aku lah yg paling tinggi..diorg renek je(ooppss..jgn mare). wahh..gee ckp aku suke nangis ke? uhuk2..nk wat cmne..hati aku adakalanye cm span..push cket dh meleleh air mata..yer la..aku kn x boleh kene marah kalo bukn salah aku...nasib gee memahami..hehehe

IRA - 
uya..aku nk cubit pipi ko...nk bls dendam...hehe..rindu r kt ko..rindu nk kacau ko n rindu nk tgk ko tekan keyboard mcm kat bilik rozie dulu...

Komen aku : hahaha..aku tau la aku tembam..asik nk cubit pipi aku jek...
rossie..adakah keyboard ko masih ok?? kalo x ok, aku leh ganti..hehehehe


Conclusion : Ape2 pn, itulah kenangan yg terindah dlm hidup aku time study2 dulu..dan mostly yg bg testi kt aku nih adalah geng2 yg sgt memahami dan rapat ngn aku...yg paham perangai aku cmner..
TQ u ols. Gee, Ekin, Fuzi(walaunpn ko x pernah bg testi kt aku sebb ko x lyn frenster), Ana, Fazi, Ira, Ila, nieza n Rossie..thanks kerana sudi bersahabat dgn aku..i luv u ols..heheehhee

time majlis buke pose 2010
 
reunion kt shah alam around 2007 kot

time dinner cs110 around 2005 (time nih tema berselendang)


No comments:

Post a Comment