Monday, October 11, 2010

Angka Dekad : 10.10.10

Subhanallah...Aku rase mesti korg dh tau kn pasal tragedi kemalangan ngeri yag berlaku berdekatan higway pedas. 
1st time aku dengo beritya dlm kul 9 lebih. time tuh aku on da way pulang dr shah alam ke bangi. Aku dengo dari radio. Dengo jalan cerita  or kronologi kemalangan tuh..yer..mmg sgt mengerikan..

Jarang aku tersentap dengo kes2 accident nih. Tapi kali nih mmg sentap. Apetah lagi jalan tuh la yg aku lalu setiap kali aku balik kampung. Ya Allah..aku x dpt bayangkan macamana kalo mase tuh aku  atau org2 yg aku sayang dan kenal selama nih menjadi mangsa tragedi tersebut. Pasti aku menangis..Mengenang kereta yang dihempap oleh bus. Memikirkan mangsa2 bus yang maut dan kritikal ... 


itulah...kekadang kite rase kite dah bercukup berhati2 semasa berada di jalnraya..tetapi kiter wajib ingat, bukn kite sorg je yg menggunakan jalan tuh. Org lain pn guna jugak. Tak mustahil kite boleh menjadi mangsa akibat kecuaian org lain...


Lagi satu...tragedi tersebut mungkin memberi kesedaran dan membuka mata pada banyak pihak yang terlalu taksub dengan angka 10.10.10. (*aku memanggil angka ini angka dekad*)Walupn ia satu angka yg cantik tapi ia memberi peringatan pd kite supaya jangan terlalu memikirkan kegembiraan hingga terlupa pada perkara2 yang boleh menginsafkan kite... Astaghfirullahal'azim. ...


Takziah kepada keluarga mangsa. Bagi mangsa yg beragama Islam, semoga roh2 mereka ditempatkan dikalangan org2 beriman...Bagi mangsa yg non-muslim, semoga keluarga mangsa tabah menghadapi dugaan. 

Thn depan?? 11.11.11..diikuti 12.12.12......harap2 angka tersebut lebih membawa kebaikan...


 Actually..kebetulan aku ade terbaca satu artikel yg berbentuk kerohanian...dan salh satu ayat dlm artikel tersebut membuat aku terpk..adakah.................???
Subhanallah....hanya Engkau sahaja ya Allah yang mengetahui segala rahsia di muka bumi nih,..

No comments:

Post a Comment