Monday, April 5, 2010

Hati gua panass beb!!

Di suatu petang, ketika aku sedang asyik memikirkan coding sistem aku, tetibe dengo kak SSS tnye TTT pasal fail projek yg still ade tag 'R'. R tu means fail rekabentuk. Sebb sepatutnye kalo ikut ISO, fail dh x perlu ade R. si TTT mmg x tau ape2 pn..sebb yg amik tau pasal fail2 tuh mestilah aku. Bukan ape, walaupn team aku nih ade 3 org, tp cm aku sorg je yg handle fail2 sistem tuh. So, nk buang fail2 R tuh mestilah perlukn masa. Kalo nk ngadap semua fail2 projek tuh, mmg x wat keje hakiki aku, mane nk kejar due date lagi kn..

Tapi demi utk audit ari Isnin nih, so aku stat ngadap fail tuh jumat petang, sambung ke sabtu seharian, then sambung ke ahad. KESEMUA FAIL TUH settle lbh kurg kul 3 ari ahad. Mmg muak..Aku juz settle fail2 yg dlm list sokongan je (sebb aku team sokongan). Ade la dlm 12 fail aku settle dlm mase 3 hari tuh..tahan x tahan je la..nasib lagi 4 fail aku dh settle awal. juz kene cek kot2 ade yg tertinggal.

So ade la dlm 2 fail yg stil label R. Fail tuh aku x tau sistem sape, tp terletak cantik kt rak sokongan. Memandangkan aku x tau sape punye, aku pn pi letak kt rak tingkat atas. Fail2 sokongan aku tu sume aku letak kt rak bawah die. Aku mmg x buang fail2 R yg lebih tu. Takut kang ade yg tercari2 plak. Kang memandai2 buang, kene marah plak..

Citernye, ptg isnin ni la. si TTT yg x tau ape2 pasal fail nih (Sebb die juz handle 1 fail je) pass la kt aku pasal 2 fail yg still ade R tuh. Aku pn pi la kt rak tuh. Aku ckp semua dh settle..yg fail R tuh aku x tau sape punye.

Yg aku agak terasa hati tuh, kak RRR pn citer la..die mmg dh tegur fail R yg bebanyak tuh. (masa die tegur tuh, mmg fail R sokongan nye x settle lagi..sebb seriously aku mmg x sempat). So, bnda dh settle, ok la kn. Dhla xder pegawai kt bhgn aku..mestilah kene pandai2 sendiri...nih memekak bising..gua hangin la kan..

Dh la sebelum nih aku senyap jek kalau semua bnda serah kt aku...aku cuti org call pn aku still leh angkat..walaupn org yg call aku tuh ckp penin nk handle 2 ke 3 sistem sekalgus..abis aku x ngadap sistem sekalgus..?? ade aku merungut..??

Pada pikiran aku la kan, sebenarnye kiter nih bekerja x yah la berkira sgt..time ko susah aku tolong, time aku cuti, ko tlg la aku plak..Jgn kira sistem yg ko wat je, aku pn jaga sistem yg org lain wat..drpd zero aku belaja2 semua sistem2 tuh smpi aku tau..ayat ("ini bukn sistem aku, bukn aku yg wat") mmg nmpk sgt ayat berkire..

Dan kpd org dari unit2 lain yg x pernah handle unit aku, pls la..jgn ckp byk...





No comments:

Post a Comment