Tuesday, April 17, 2012

Battleship best giler weii...

Semalam aku cuti. Tp walaupn cuti..tetap penat..sebb bawak byk mase berjalan2 dari klia ke bangi ke kajang ke shah alam ke bukit raja.
Eh dekat je tuh..mmg dekat..tapi singah sana sini...buat aktiviti itu ini......Greka dr rumah kul 11pg..kul 10mlm  br smpi umah.heheheh

Antara aktivitinye..aku tgk wayang ler..Ngn sape? Op kos la dgn 2 org adik aku iaitu pais (wathal mamat nih br smpi dr srwk..aku terus ajak pi jejalan) dgn ijan (mamat nih br balik keje kul 5..tempuh jem dr kl ...)..so penat tak penat diorg nih, wayang nk dipegikan jugak...Kitorg decide tgk cite Batleship


  

BEST..BEST giler citer nih wei...superb BEST lah!!!! Aku expect citer cume penuh ngn action semata2..tp ade gak selit unsur komedi..kire kalo korg tgk campur2 la antara impress and humorr...

Malas nk citer sinopsis. Better korg pi tgk sendiri ye..takpun dh byk sinopsis kt tenet nih..cari je la..

Dalam byk2 watak..aku suke watak Alex Hopper. Fyi..die la hero dlm filem nih.
Suka watak die sebb :

1 - Die masuk Navy atas arahan abg die (kapt Stone Hopper) sebb abg die hilang sabar bile die pi curi bontot ayam kt kedai semata2 nk ngurat awek die..awek tuh anak Vice Admiral Shane (bos abg die). Tp walaupn terpaksa masuk..die tetap lulus dgn cemerlang smpi dpt jd pegawai kanan n keje di bawah abg die. Kire 1 ship ngn abg die la..
2 - Die ala2 sengal, gile2..tapi cerdik. Semua ngaku die ade talent jd boss a.k.a kapten kapal..tp sebb die kurg disiplin..smpi hampir2 diturun pangkat.
3 - Walaupn die gile2..tapi die sgt serius pasal bab2 kawen..and die sgt nerves time nk mntk kebenaran ayah girlfren die (Vice Admiral Shane) utk jdkn girlfren die tuh wife die..kihkhihkhi
4 - Die ngurat awek die dgn beli bontot ayam?? *makanan yg dipesan oleh awek die time makan kt cafe*
5 - Crew kapal die kate "his mental sickness is back". Sebb alien kt depan kapal..tp die suh crew halakan tembakan ke tepi..Then hasilnye diorg berjaya kalahkn alien tuh. "Thats ART OF WAR" :)
*cm x logikkn..korg tgk la sendiri cmne die kalahkn alien tuh..hehehe*
6 - Sape sangke..time sume kapal dh dijahanamkn oleh alien tuh..diorg dh xder ape..sehelai sepinggang nk lawan balik alien tuh..kapal sume dh musnah..tapi Captain Alex boleh jdkn muzium kapal (kapal lame yg dh beribu thn x digunakan...dijadikn kapal perang time tuh gak utk musnahkan alien.)..respect la..:))

7 - OOps,..lupe nk bg tau awal2. Die terpaksa jadi mengetuai battle tu sebb kapten Stone Hopper (abg die) mati kene bunuh dgn alien. Sape pegawai paling kanan time tu? Alex Hopper la..

Alex Hopper
 Well..watak yg aku citer kt atas tuh daya penarik je..tp trust me..aku bg 4.5/5 skala..huhuuh..
Sape nk tgk ? aku nk ikut bole? nk tgk lagi..hahahaha




No comments:

Post a Comment