Sunday, December 11, 2011

F302


Tgk title kt atas tuh mesti ramai dh tertanya-tanya kan. Ape kebendanye la F302 nih kn...
Dh la kt profile YM pic ala2 killer, pastu status Ym plak F302...rupenye ade yg tertanya-tertanya,..


Opismate A :  skim baru ke..f302

Aku : Bukan la....


Adoi mentang2 la skang org tgh bz memperkatakan SBPA...tetibe ade plak yg meneka skim baru//kuikuikui..xder kene mengene okeh!



Opismate B : F302... *motip copypaste sts ym aku dlm ym?*
Aku : Fiksyen 302 la...
Opismate B : oo..tak sedappp... *motip psiko aku? x tau ape2..tetibe cakap x sedap plak..hahahahahah*


Opismate C : Baru aku paham..ape maksud ko yg F302 tuh...*pulakkk....*


Well...nk aku nyatakan kt sini F302 = Fiksyen 302. Karya RAMLEE AWANG MURSHID aka RAM.
Sebenarnye..dah lame aku ternanti2 novel terbaru dari RAM. Bese ler..kalo dh name peminat setia, mesti la ternanti2 kn hasil tulisan beliau yg terbaru kn. Dan bile dapat tau novel nih..terus semangat gile nk beli..tapi lambat sangat masuk pasaran. Dah 2 kali pi MPH, still tak kuar2 lagi. Frust aku tau!!!  Wahai novel ku sayang...copat la kuar ke pasaran..aku dh x sabo nk bace nye ha...!!!


novel yg dinanti-nantikan
Actually..aku follow karya RAM nih since diploma. Masa tuh aku bace pasal novel beliau title Tombiruo. BAca sekali best..dalam hati mmg nk try cari novel die yg lain. Jumpe Semangat Hutan..eh best jugak la..dan sejak itu la..semua karya2 beliau mmg x pernah terlepas dari genggaman aku..


Lupe nk bg tau...RAm nih merupakan Novelis Thriller No 1 Malaysia. So thats why la aku jatuh cinta ngn karya2 die..sebb karya2 die memang betul melambangkan gelaran yg die pegang nih..so thriller..menguji pembaca, suke wat pembaca berteka teki..dalam mase sama mempunyai unsur2 islamic walaupn thriller.. tak fokuskn pd kisah jiwang cintan semata2..i like~~~


Kalo nk tau RAM nih juga ade hasilkan siri novel yg ala2 epik yg menampilkan Laksamana Sunan sebagai Hero. So epic kn? Mesti kalo tgk pada sinopsis nye cm ala2 boring..aku pn pk camtu. Tapi bile dah stat bace..aku jatuh cintan sama ini novel epic..heheheh...
Pernah skali kawan aku (time study2 dulu la tegur aku time aku layan Laksamana Sunan nih.. :


Min : Uya,..kite tgk uya bace novel nih cm best je..
Aku : haah..best...
Min : Nnti kite nk pnjm eh...

After a few days..


Min : Uya..best la citer die. Memula kitgk sinopsis cm boring je..tapi bile dh bace..terus suke..
Uya : Kan?? betul kite cakap...
Umu : Best ke citer nih?
Min : Haah ..best. Awk jgn baca muka surat pertama je..sebb die nmpk mcm citer2 lame....awak bace je terus smpi abis..best tau..nnti sy nk cari novel die lagi la..


hahahahah..klaka la kawan aku nih. X sangke plak ade yg terjebak ngn aku..kihkhihhkhi


Antara hasil karya RAM
 Semua BEST..tapi yg paling aku suke bace - 
1 - ADAM (Aku Darah Anak Malaysia) - About politik cket yg melibatkan seorg penembak tepat Msia ngn Presiden US..smpi ke ..White House
2 - Rahsia Perindu : About psikologi..split personality..
3 - Hatiku di Harajuku - About yakuza dan  samurai Jepun..pedang berdarah...

4 - Bagaikan puteri n siri2 (Cinta sangratu, Hijab sang pencinta dll..) - novel epic yg best..tentang laksamana Sunan


Tapi citer epic tuh aku sempat bace 3 siri je..yg siri selepas tuh aku masih terlepas smpi skang..


Ok la..ape2 pn...skang dlm pale otak aku ialah Fiksyen 302. Bace sinopsis aku dapat rase ia best. wahahahaa..aku nk terjah MPH lagi mgu depan... :D



No comments:

Post a Comment