Saturday, July 30, 2011

Antara 2 jalan

Dalam menempuh kehidupan, kite diberikan 2 jalan iaitu JALAN BENAR dan JALAN YANG SALAH.




Jika kita pilih JALAN YANG BENAR :

- Kita akan menempuhi pelbagai halangan dan cabaran sebb jalan ni mmg penuh berliku, onak dan duri. Memang susah kalu pilih jalan ni. Tapi susah tu hanyalah pada permulaan dan  sementara sebab pengakhirannya akan mendatangkan kesenangan dan kebahagian pada diri kita.


Jika kita pilih JALAN YANG SALAH :
- Kita tidak akan merasa kesusahan pada awalnya sebab tiada ranjau dan liku2 yang perlu kita lalui. Kita akan merasa bahagia apabila pilih jalan ini. Tapi kebahagian itu hanyalah bersifat sementara sebb pada pengakhirannya kita akan merasa susah dan tidak tenteram dengan jalan yang kita pilih. Bayak masalah yang perlu kita tempuhi dan hadapi. Dan kita akan melalui jalan yang berliku pada pengakhirannya...


Jadi..jalan mana yang kita mahu pilih??
Fikirkan lah....sekadar renungan...


**Dan beruntunglah jika seseorang itu menjalani kehidupan yang bahagia tanpa menempuh sebarang cabaran dan ranjau.
Tapi bersyukurlah jika seseorang itu menjalani kehidupan yang bahagia setelah mengharungi cabaran dan ranjau yang penuh berliku kerana cabaran itu menjadikan kita seorang yang bersyukur dengan apa yang telah kita lalui dan menjadikan kita seorang yang matang dalam kehidupan. Dan ingatlah Allah menguji hambaNya kerana Dia ingin hambaNya menjadi seorang yang bertaqwa dan dekata padaNya.

kita yg tentukan jalan yang kita pilih...
 

No comments:

Post a Comment