Monday, March 7, 2011

Aktiviti2 yg tak ter 'update'

Dh berhabuk aku nye blog nih. Hampir 2 mgu x terupdate.. nk update actually, tp kesibukan yg amat sgt pd tugas hakiki memaksa aku biarkn blog nih terabai...

Ok..nk tulis aktivit selama 2 mgu yg terabai tuh sgt la pjg..so entry kali nih byk dihiasi gambar2 yg berkaitan jek..

1) Makan : Steamboat @ Redwok

Plan di 'idea' kn secara bernas oleh Yan ngn Fyna. Aku pn terkejut gak la..sebb sblm nih Yan cm wat x layan je kalo ckp nk  mkn kt redwok. Tapi tetibe terbukak plak hati diorg..so aku pn on je la..stamboat satu kepala rm30 (steam + grill). Bole amik sebyk mane dan sesuka hati. huhuhu..best2. 
Pastu ade 3 pilihan steam  - Tomyam, sup dan herba. Wajiblah tomyam kn...


Sampai tertido yan dek kekenyangan mkn steambot...wake up!!!



2) Besday Girl - Naza




Besday naza actually 18 feb. Sempat la aku beli present ngn wish die pagi 18hb tuh. Pastu belikn die kek secret recipe je. Huhuhuu..
Tp rupenye ade surprise party drpd Yan ngn Fyna seminggu selepas besday die. Time tuh adalah hari yg same kitorg mkn steambot kt red wok la..heheeh..Lepas pekena steambot tuh, aku ngn naza ajak Yan ngn Fyna pi rumah kitorg..celebrate kt umah je..


Walaupn cume 4 org dan dh kul 10.30 mlm, tp tetap segarkn mate dan meriah gak la..


Kek yg disponsor oleh Yan & Fyna..eh..besday ke-50 ke naza?? hahahahaha



Mase utk potong kek..

3) Karnival sukan Opis

Karnival berlangsung 20 feb lepas. Dihadiri kaum opis dan family memasing. Sangat meriah dan best. Kitorg dibahagikan ikut rumah sukan memasing iaitu Hijau, merah, biru dan kuning. Aku??..rumah hijau la...hehehehe..naza = biru. Fyna = hijau (* i like..:D *). Yan = merah. Alice = kuning. Sapiq = hijau. Zy = Kuning.


Mcm2 acara berlangsung drpd acara kanak2, dewasa dan famili. Aku bedal semua acara wanita. Tapi x menang mane pn..kihkhihkhi.
Antaranya acara yg ade time nih:


Masukkan bola dlm jaring

Lumba lari 8 x 50 m berganti-ganti..*semput aku time nih..*


Boling buah kelapa..*alamak..gaye apo nih???*
Tarik tali wanita *naib johan rumah hijau - yeeha!!*
Lumba basikal..*ish..ade tukang tolak basikal plak tuh..kuikuikui*
Masukkan bola dlm gawang..*bukan calang2 veteran tau..masuk tuh*

Ade lg byk sebenarnye aktiviti...tp malas nk uplod pic..

Secara kseluruhannya :
Johan = MERAH
Naib Johan = BIRU
Ke-3 = HIJAU
ke-4 = KUNING

Rumah paling ceria = Biru

4) Makan : Ala-carte @ Redwok
 Yer..lagi sekali mkn kt redwok. Tapi kali nih ngn geng boys *eh..tetibe wujud name geng boy plak*. 5 org je..x ramai pn. Aku, naza, zl, zy ngn hazi.  Sapiq x dpt join. Die nk kumpul duit utk kawen...slmt mengumpul duit yer..memandangkn tarikh keramat die hampir dekat..huhuhuh
Memandangkn memasing dh merasa steambot termasuk la boys td tuh pn sbnrnye dh mkn steambot ...so plan rase ala-carte plak..

Antara menu : Kerapu masak kerabu mangga, tomyam.
Ade gak menu lain - Sayur baby kailan ikan masin, telur lobak merah*ala2 cmtu la namenye*.

Dan..Thank You Very Much to Zy sebb sudi blnje kitorg. Walupn separuh drpd harga bil..tp tetap dihargai.. Selebihnye duit poket masing2...alhamdulillah..jimat duit kitorg..heheheh..Len kali blnje lagi yek!!!

5) Boling + Karok

Idea nih diilhamkn dgn baik oleh naza. Dan disokong oleh aku..dikuti Yan dan Fyna..Lgpn time nih naza tgh mengubat hati die..aku pn nk release tensen...yan dan fyna?..ntah..saje2 je la...

Bertolak dr bangi dh lewat ptg dlm kul 5 cmtu...so smpi smpi metro point..terus men boling. sempat 1 game jek..
gadis bertudung hitam ..*thnks yan sebb amik pic kitorg..sebb ko bukan bertudung hitam time nih..hehehee*
Lepas boling tuh, terus pi karok sebb dh reserve kul 630 ptg smpi 9.30 mlm. Pakej 3 jam. Solat maghrib pn gilir2..kang staf karok tu ingat bilik tu kosong plak..rugi jek..
Lontaran sore memasing mmg klas..*aww..klas ke?? hehehe..* Paling menunjukkan kehebatan terpendam si Fyna la...dlm malu2 die..lame2 die yg syok nyanyi..heheheh

Sori..gambar tang karok, aku x tangkap plak..ade kt camera fyna..
Ok..lepas karok.aktiviti mengisi perut di kedai mamak...lapar beb!!

khusyuk tgk tv semntara tgu mknn smpi..
6) Futsal

--> Nie nk wat entry baru nnti...
 
 7) Melawat Ana

Wah...Kawn opis aku si Ruzana tuh dh selamat melahirkn puteri 28 feb lepas jam 3 ptg. Tahniah na..Name anak die Raisya Armani binti Rozi Amhar..*eh betul ke..sori kalo salah eh...*

Aku, naza ngn yan melawat die lepas abis futsal..Bukn ape..takut nk tgu len kali..x sempat plak..hehehe

Takut..tp nk gak pegang baby..hehehehe..so sweet!!

 Ok...itu sajo lah aktiviti yg x ter update selama 2 mgu nih..huh..penat!!

No comments:

Post a Comment