Sunday, January 23, 2011

x tau nk title ape....no idea..

Cerita Pertama

Aku baru byr roadtax mgu lepas sebb roadtax aku tamat 20/1/11.  Dh renew dh..tp x tampal2 lagi kt kete sebb ingat nk beli pelekat. Pastu tampal roadtax tuh kt pelekat kereta tuh. Paham x maksud aku??? Means aku nk cari sticker yg function nye utk tampal sticker roadtax tuh...


So..sebb asik tangguh2 cr sticker tuh, smpai skang la x tampal roadtax tuh. Sudahnye td time nk pi opis, tetibe ade roadblock plak kt roundabout seksyen 7. Aku x budget ade roadblok JPJ..Ape aku wat?? Roadtax x tampal kt kete lg...


1st..aku amik roadtax kete tuh aku try bukak sebb nk tanpal kt cermin kete. Tp sebb dh kelam kelibut, time aku try bukak roadtax tuh dr kertas, boleh plak terkoyak roadtax tuh kt penjuru kanan die..Damn!!..alamak..lg 4 kete nih kete aku nih nk smpi dpn JPJ..cmno nih??


2nd..aku try bukak dr penjuru bawah plak..konon2 nk bukak slow, biar jgn rabak lg. Tp budget2 cm x sempat. So aku letyak je la atas dashbord kete tuh. Kalo JPJ tanye, aku ready nk bg jawapan  ni :
"Sori encik...roadtax saya dh terkoyak. So takat nih saya letak kt dashboard kete. Maaf encik." 
Aku rase jawapan tuh boleh dipertikai..tp aku akan cube sedaya upaya pertahankan diri aku agar x kene saman. 


3rd..Lastly berdoa je la harap2 JPJ tuh x pasan aku x tampal roadtax kete. Boleh aku berdoa agar kereta aku invisible dr pandangan diorg..bole??? hikhikhik...


Ok..dh smpi depan JPJ nih..org JPJ tuh x pandang pn kete aku..die hala tgn die suh terus jalan jer..
YESS!!! tq abg2 JPJ..I lap uols...selamat aku..alhamdulillah...\


SELAMATTT ....


So lepas nih kene cepat2 tampal roadtax tuh..
Eh..tang tulis entree nih pn still x tampal sticker roadtax tuh..jap..jap..nnti aku tampal...


Cerita Kedua





Skang nih keadaan kesihatan diri aku cm x berapa stabil...dr semalam asik sroottt sretttt srott srettt..selesema and batuk2 and bersin. Yg paling aku worry sebb 25hb nih ade intbiu..cmne la kalo x baik2..ade gak dpn panel nnti aku pegang sapu tangan, srott srett dpn diorg and  mintak kebenaran nk bersin..*huhuhuhu..x dpt nk dibayangkan...*




Ntah SELAMAT ntah TAK....


 

No comments:

Post a Comment