Tuesday, September 14, 2010

tak bole tido..

jam dh pukul 2.34 am..aku x bole tido..
nk story mory kt blog nih..xder idea plak..

so wujudlah entry sebegini rupe ..

oo...op..op...sat..sat..tetibe ade idea nk story cket..

td siang (isnin) tgn gatal p bukak carian kt ewarga..bukan ape..saje je nk tgk sape insan2 yg sgt berdedikasi utk bekerja di awal2 hari raye nih..
tgk punyer tgk kt list ptm tuh..fuhhhh!..ramai tul yg bercuti raya..termasuk aku.. 
ade la dlm 10 kerat kot yg bekerja seawal ari isnin..tabik tul aku...
kalo aku xdernye masuk keje seawal sedemikian rupe..setakat nih alhamdulillah..aku leh beraye dgn family aku puas2.(oops..smpi bile? mesti 1 ari nnti aku kene jd cm diorg gak..bekerja seawal2 musim raye..) ..OMG!! x sanggup berada dlm keadaan sedemikian...uhh!

Tapi selasa dh stat ramai cket kot...anyway,,selamat bekerja wahai korg2 sekalian...
diorg mesti ade reason tersendiri masuk kerja awal kn..antaranye yg aku dpt list..(oops..motip nk list2 nih? --> saje nk kasi entry nih pjg2 cket..huhuhu)


1 - Sebb paling utama --> cuti xder..x byk..or.baki cuti tgal cket
2 - sebb nk x nk..kene standby gak...xkn nk kasi opis kosong kn..(aku sgt menghargai pengorbanan insan2 ini..saluteee..)
3 - sebb keutamaan dan komitmen pd keje..(lbh kurg reason ngn yg no. 2 atas nih..)
4 - atas sebb nk simpan cuti utk kegunaan akan dtg..contoh,,simpan cuti nk kawin..or simpan cuti utk tunang..atau utk majlis2 yg sewaktu dgn nye la..oops..sape kah gerangan?? heheheh...


erm..citer pasal balik kg plak...aku thn nih mcm bese...perjalanan aku akn berpusing2..
Bangi(my current city) --> Kota (johor -rumah parent) -->Rompin (pahang) --> muar (johor) --> patah balik kota --> pasir gudang (johor) --> patah balik kota -- > Balik bangi semula (keje da....)..

Status aku skrg - > berada di kota selepas beraye di pasir gudang. sok plan beraye di sekitar kota sahaja ye...x tau la kalo tetibe family nk raye mane2 lg luar dr daerah kota..huhuhu..dan of kos la family aku kalo beraye mesti 2 kete. kete aku ngn kete parent aku la..almaklumla..ahli melebihi 5 org..
Hmmh..thn nih agak terasa cket bab kewangannye..almaklumla..bonus yg dpt mmg dh slesai utk duit minyak dan tol (tgk je la journey aku kt atas tuh kn)..tuh belum masuk bab duit raye lg...eh lupe..mase akhir2 ramadan..soping utk raye lg...uhuk..pndi2 sendiri je la uruskan ye..xper yg penting..aku happy dpt beraye ngn family ngn kaum kerabat aku yg agak besar ini..hahahahha..i like!!!


Erm..takat nih..atas tuh je la citer pasal raye..ciput je kn..malas la nk tulis pjg2...x reti aku...


oo..coming soon nk upload pic raye kt fesbuk..ngn update pic kt blog nih cket...coming soon la...da...

2 comments: