Saturday, July 31, 2010

Cmne kalo data?

Ini adalah antara kisah yg aku x boleh lupe sepanjang berada di bilik gerakan konvo.

Time tuh, aku, KI, KH, KA ngn EB tgh bz menyusun atur kad followed by data list. Tetibe EF dtg bg kad yg baru print. So, KA amik, input data kad tuh msauk kt sistem.


Tetibe, boleh plak si EF nih wat lawak.(Seperti yg semua staf tau, EF nih kalo x wat lawak, mmg x sah)


EF : Mcmana kalo korg dh susun2 kad nih, tetibe sok die (BPA) kate "eh, ni semua data student konvo thn lepas la.."


Secara automatik nye...semua akan kate GILER!!!


Antara reaksi dr soalan EF td ,


KA : Aku terus mc 2 minggu. Mmg x boleh blah.

Aku : Hadoih..terus x tido la jwbnye...

KH : Aku dh siap2 bwk toto. Nnti anak aku nk tido...hahahaha..


Tapi jawapan paling cool ialah ..


EF : Ko plak cmne? (soklan tuk EB)

EB : hehehe..gelak je la..

KH : Aku tau..ko mmg cool..sesuai la ko jaga kaunter semakan..


Atas jwpn paling cool. Jwpn yg paling x boleh blah ialah...


EF : Aku plak gantung printer kt leher...tnye org..sape nk print..sape nk print..(print kad)..hahahaha..


Aku mmg x dpt bayangkn EF gantung printer kad yg besar kt leher..cmne ek??


Kesimpulannya, kalo betullah kejadian tuh betul2 berlaku, semua ajk konvo akan jadi giler especially ajk input data. Yerla ..cube bayangkan 7000++ data yg kitorg duk mengadap selama berhari2 tuh..tetibe data thn lepas. Tak pasal2 kene wat balik dlm masa 1 hari 1 malam kad2 baru yg beribu tuh..huhh!!!


antara kad2 yg disusun

No comments:

Post a Comment