Wednesday, July 21, 2010

Ceriter Klaka Aku...

1 - Lokasi : Blok Baru, SMKAT (sekolah aku da..)

Umur masa kejadian : Form 2


Aku ahli PRS (Pembimbing Rakan Sebaya). One day, PRS wat gotong royong bersihkan sekolah. Mase tuh studnet2 yg form 3 tgh PMR tau. Bukan trial..PMR betul2 punye. Aku ngn 3 org lg kwn aku (jijah, echa ngn sape ntah) tgh sapu2 tangga betul2 kt tepi dewan PMR tuh. Tetibe bunyi loceng bomba (ala..loceng yg kaler merah tuh). Aku pn terkejut la sebb loceng tuh betul2 tepi aku.sakit telinga tau tak.....aku punye shock terus jatuh tergolek dog..cantik je dari anak tangga 1st smpi ke bawah...sakit siut...kwn aku pn terkejut gak tgk aku wat aksi hindustan..diorg nk tergelak bahak tapi tahan sebb kt sebelah tuh student tgh exam pmr...maknenye diorg lg seksa kn sebb nk tahan gelak...smpi diorg terkeluar2 air mata diorg thn gelak tgk aku tuh..hahahaha

2 - Lokasi : Dewan Besar, SMKAT

Umur mase kejadian : 18 thn (after tamat sekolah)

Aku dpt surat utk hadir hari anugerah untuk hari Anugerah kecemerlangan sekolah aku. Hehhe..dpt surat ngn happy gile sebb aku antara best student kt sekolah aku kategori pencapaian terbaik spm.

So masa hari kejadian, dgn penuh tertib naik pentas , salam , amik hadiah, turun pentas cm bse. tetibe cm tersepak sumthing...aku tergolek dog kt tangga...pastu bangun wat2 cm bese..yg pasti hadiah plak yg tulis SPM Terbaik tuh dh patah 2. huwaa...!!!


3 - Lokasi : Dewan Besar, SMKAT

Umur mase kejadian : form 4

Kejadian nih lebih kurg je ngn kejadian kt atas. hehehe..mase tuh aku dpt anugerah Pencapaian terbaik PMR. Kali nih..naik pentas smpi turun pentas berjalan ngn lancar. Then aku ngn kgkwn aku singgah kelas jap..sebb dh kul 1. Nak amik beg..balik. Kelas aku tgkt 3. So lepas amik beg..time nk turun tangga boleh plak aku jatuh terjelepuk...(*dh bape kali ek cite jatuh tangga nih*)...cm bese kalo jatuh kt tangga mesti dari anak tangga 1st smpi bawah..tergolek dog...Plak aku yg tulis "PMR Terbaik" patah dua..


So..kesimpulannye..dua2 Plak anugerah yg aku sgt2 syg tuh (PMR Terbaik ngn SPM Terbaik)...patah dua...huwa!!!! Eh tapi..plak yg aku dpt untuk kategori matapelajaran terbaik ade lagi tau..tak patah...heheheh...


4 - Rumah (kg) - Abah xder umah coz gi kerja sukarela. kt umah tgal mak ngn aku ngn adik.
Mak : (Kunci pintu) Nnti abah ko balik jgn bukak pintu tuh. Biar die tido kt luar sorg.

Aku : Erk..nape??
Mak : Die ingat mak x tau agaknye die bukn p kerje, tp pegi layan pmpuan2 mane ntah. Gatal bapak ko tuh..
Aku : Mane mak tau??
Mak : (terus masuk bilik)

Abah dh smpi umah. Nk masuk umah x boleh. Aku x berani bukak pintu. PAstu aku p bilik jmpe mak .
Aku : Mak abah dh balik...
Mak : Bukak la pintu tuh...
Aku : (erk??..muka tercengang)

Aku terus p bukak pintu.
Abah : Apsal pintu kunci?
Aku : Ntah..nazir (adik) main pntu..terkunci kot..(*ayat cover baik)

Dlm hati..rase nk gelak gile tgk gelagat diorg nih la..hahahhahaha...

Umur mase kejadian : erm..tgh cuti semester mase degree rasemye..dlm 23 kot..hehehe


5 - Kt umah sewa, aku ngn k nana.

Umur mase kejadian : 25 (mase nih k nana x kawin lg)

Aku : Kan bagus kalo kite byk duit kn k nana. Bole beli ape2 je brg yg kite nk.
nana : Haah kn..nak2 kalo anak datok ke ape tan sri ke raja ke.
Pastu gi soping , boleh ckp "Ari nih soping 10 ribu je??..x klas la.."
Aku : Hahahah..tuh pasal la kite x jd anak datok, ke tan sri ke..sebb membazir duit mak bapak..

5 - Kt umah (kg)

Umur mase kejadian: 10 tahun kot..

Nyanyi ala karoke siap joget bagai. rupe2nye ade cikgu (kwn mak) dtg umah. Pintu dpn umah mmg x tutup. Bile aku sedar2 je toleh belakang..cikgu tuh cm nk tergelak. Die kate bg salam, tp aku x dengo..(malunye...)

1 comment:

  1. oih aku ingt yg ko tergolek masa amik anugerah pmr tu..sbb aku pn ade kt situ dpt gak kan ehehee

    ReplyDelete