Sunday, May 23, 2010

Soalan cepu emas...

Di satu petang sabtu yg damai, di kala aku sdg khusyuk mengadap coding sistem, tetibe dpt call dari mak aku. Mak aku call di hari minggu - itu perkara bese. Kitorg berborak2 pasal adik2 aku. Yer la sorg adik aku nk konvo, lagi sorg adik aku nk wat rayuan ke UiTM, lagi sorg yg study x abis2. Masalah gak tuh...Pastu citer pasal keje aku, keje mak aku....

Tiba-tiba :

Mak : Uya, ko dh ade pakwe ke belum?
Aku : (Terkejut) Nape mak tnye? Dh x sabo nk terima menantu ke?
Mak : Takder la..saje tanye. Pengetua mak tuh tgh cari calon utk anak lelaki die..
Anak die tuh hitam manis, ok la...bla bla bla.(*citer pasal anak lelaki pengetua tuh plak*)...
Aku : oh..ha...hmmhh .. Suka ati mak la..(*sesungguhnya itu je yg mampu aku balas*).

Bese kalo org lain yg tnye "Bile ko nk kawin uya?" - Jawapan standard aku mesti la "30 Februari nnti". Tapi kalo mak ngn abah aku yg sentuh pasal soal2 cmni..aku mmg terkedu..

Aku tak tau la..suka ati la...aku mmg dh xder mase nk pikir pasal hal2 cintan cintun nih..serik tau! hahahaha...

Tapi aku sentiasa berdoa semoga temukan aku dgn jodoh yang baik, yg boleh terima dan sayang aku & family aku seadanya..amin...



No comments:

Post a Comment