Friday, March 5, 2010

Besday celebration...

Tadi aku, k nana, k nura and ruzanas celebrate besday Naza and alice. Kitorg dh decide nk celebrate hari jumaat time lunch hour. So masa agak pjg cket. Yg di invite mestilah geng berjantina perempuan. Geng berjantina lelaki tidak diinvite sebb diorg kene pi solat jumaat.

Plan:

Sebenarnye aku mmg dh lame planning akan celebrate besday diorg nih..tp keadaan masa dan sering dihimpait ke'bz'an yg melampau..so tertunda2 jek. Kak nura dh mmg menanya aku bile nk wat...huhuhu...
So sementara sedikit kelapangan pd minggu nih, aku pn anto emel 3 ari lepas kt k nana, k nura, zana and alice. Tetibe aku teringat..bukn ke aku nk celebrate besday si anza n alice skali ke?? Dh sudah..terbai emel kt alice gak..Tapi aku stil dpt cover gak. Kek besday tuh aku letak nama alice ngn naza skali..huhuuu

Saat Kejadian :

Aku pi amik kek besday and org pertama smpi umah. O ya..aku ngn k nana tempah kek mix fruit.(pilihan i mmg mesti sedapp punye!!) K nura pi cari hadiah utk nazirah..K nana tukang bwk besday girl (naza n alice) and ana skali pi beli mknn mcd kt drive thru bangi. Lame gile tgu diorg. Sementara aku sempat sapu umah sat..hehehe(dtg mud rajin tetibe). Then br je nk tido, tetibe dpt msg alice..die kate otw naik lif. So masa tuh aku dh siap2 pasang2 lilin. Pasang je, x nyalakan. Sebb k nura x sampai lagi.

So sementara tgu k nura balik tuh, harusla wat2 nk mkn mcd. Makan je kentang dulu. Kek ade kt bilik aku lg tuh. Then bile k nura sampai umah, x terus kuar kek. Aku masuk bilik k nura tgk hadiah yg die nk bg kt naza tuh. Ok gak la...hahahah. Then tulis kad utk alice. utk naza dh siap. Utk alice x siap lagi...

Settle semua..naza masa tuh kt bilik. Aku pn kuarkn kek besday letak atas meja. Yg kelakarnye, sah2 aku letak kek tuh kt dpn alice..tp alice x pasan kek tuh ada nama die skali...hahahaha. Kek tuh dh siap nyala lilin..tapi si naza tuh org panggil2 tak nk kuar bilik plak..sibuk mengemas baju kt bilik. Last2 aku jerit "wei naza..lilin kek ko nih dh cair..penat aku belikan nih ha.." hehehhe..yer la..panggil kuar tapi naza tak kuar2. Terpaksa la ckp direct..Die pn kuar. Kuar dgn muka xder perasaan. hanya terucap perkataan "Hek eleh.." sambil tersipu2 malu. heheheh..
Kitorg pn nyanyi la lagu besday. Bile part "Hepy besday tuh naza and alice". Masa tuh muka alice terkejut. Yer ar..die x tau besday tuh utk celebrate die skali..hehehe. Surprise menjadi walaupn asalnya agak spoil sebb teremel besday plan kt alice. huhuhuu...

Then cm bese makan2..sorg mkn 1 slice jek..tapi kek byk lagi..sebb kenyang. Then bg birthday card kt naza. Alice nye besday kad x bg dulu..sebb nana , ana n naza x tulis lagi.. Nk gi keje..br sibuk nk tulis..alice tergelak sebb die pn dpt kad cm naza..so fair n square..

Memandangkn kek x abis, so aku decide bungkus masuk tapawe bwk pi opis. Bagi ain ngn k ida (opismate aku) ngn geng kitorg yg berjantina lelaki (Sapiq, ZL ngn ZY). Pastu tapau utk hubby alice n zana. Settle..

Utk naza n alice..Heppy besday wishing u all da best!! Semoga pjg umur, murah rezeki and god bless u alwayzzz..mmuaahh!! Wakakakahaakha..

No comments:

Post a Comment